Cultural constructs that impede discussions about variability in speech-based educational models for deaf children with cochlear implants
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xResumo
This paper identifies and discusses substancial variability in the product ofcochlear implantation and in the outcomes of its requisite speech-based method ofeducacion. Current practices appear to be producing a population with great variation in hearing ability and in functional spoken language use - one that is not unlike the historical non-implanted populacion. It is proposed that many ofthe conclusions that support the application of speech-based treatments for implanted children rest on philosophical principIes that are supported by fallacious argumentation - that they resemble systems of helief and praetice that encourage the denial of observable facts. To the extent that such variability in the community is demonstrated, it is inappropriate to offer only one educacional and linguistic option, especially when it cannot be shown that that option has been successful for a substantial proportion ofthe children. The paper ends with a call for the opponents in the classical debate
on speech based vs. sign language-based methodologies to defuse their polar philosophical positions and begin a discussion of ways to provide the greatest leveis of literacy and social competency for the largest number ofdeafchildren.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Esta revista proporciona acesso público a todo seu conteúdo, seguindo o princípio de que tornar gratuito o acesso a pesquisas gera um maior intercâmbio global de conhecimento. Tal acesso está associado a um crescimento da leitura e citação do trabalho de um autor. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o Open Journal Sistem (OJS) assim como outros software de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas. Os nomes e endereços de e-mail neste site serão usados exclusivamente para os propósitos da revista, não estando disponíveis para outros fins.
A Perspectiva permite que os autores retenham os direitos autorais sem restrições bem como os direitos de publicação. Caso o texto venha a ser publicado posteriormente em outro veículo, solicita-se aos autores informar que o mesmo foi originalmente publicado como artigo na revista Perspectiva, bem como citar as referências bibliográficas completas dessa publicação.