Metropolitan Municipal Plans of Education: challenges to the follow-up and local evaluation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-795X.2017v35n3p758

Abstract

 

This article aims the analysis of the future prospect and the challenges related to the follow-up and local evaluation of PMEs, taking as a basis the belonging plans of ten municipalities of the Metropolitan Area of Rio de Janeiro approved in the period of 2001-2012. Based on the analysis of these documents, notes a concern on these plans to display the participation of various social agents in their elaboration, as well as in the framework of their systematic monitoring and evaluation, in spite of the fact that they do not attribute centrality to CMEs as a privileged locus to achieve these actions.

 

 

Author Biographies

Donaldo Bello de Souza, Universidade do Estado do Rio de Janeiro - UERJ

Doutor em Educação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Professor do Departamento de Estudos de Políticas Públicas, Avaliação e Gestão da Educação da Faculdade de Educação da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ).

Alzira Batalha Alcântara, Universidade do Estado do Rio de Janeiro - UERJ

Doutora em Educação pela Universidade Federal Fluminense (UFF). Professora do Departamento de Ciências e Fundamentos da Educação na Faculdade de Educação da Baixada Fluminense (UERJ).

Published

2017-12-31

How to Cite

Bello de Souza, D., & Batalha Alcântara, A. (2017). Metropolitan Municipal Plans of Education: challenges to the follow-up and local evaluation. Perspectiva, 35(3), 758–783. https://doi.org/10.5007/2175-795X.2017v35n3p758

Issue

Section

Volume 35, número 3, 2017