A liberdade de investigação científica como contribuição para a prática pedagógica
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
Defende-se a liberdade irrestrita de investigação educativa como princípio que nutrirá fundamentalmente a ação educativa. O exercicio desta liberdade irrestrita considerado, em si mesmo educativo no sentido amplo e fecundo. Critica-se em particular o fluxograma que os projetos de pesquisa na Universidade Estadual de Londrina devem seguir em virtude da aplicação das Resoluções n9 1286 e n9 1287 que criam comissões de pesquisa a nível dos departamentos e dos centros respectivamente. Recomenda-se a eliminação de obstáculos administrativos ao pesquisador, a simplificação dos esquemas operacionais e a implantação de verdadeiro estímulo à pesquisa educacional, como único caminho de desatrelamento da condução desta pelas potências de alto poder económico.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.
