Educação e a qualificação de Jovens e Adultos pouco Escolarizados: promessa integradora num tempo histórico de produção destrutiva
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-795X.2013v31n2p389Abstract
O artigo tem como objetivo apontar os limites das políticas de educação para jovens e adultos pouco escolarizados para integrá-los no mercado do trabalho no contexto de desemprego estrutural e de ampliação da exploração e da precarização dos trabalhadores empregados. Destaca-se, de outra parte, a tendência dominante de processos educativos subordinados à visão mercantil de educação que anula tanto o sujeito professor, quanto o sujeito aluno. Por fim, indica-se a natureza da qualidade da educação que interessa à classe trabalhadora e o papel dos intelectuais articulados às lutas em defesa de seus diretos.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.