A Imagem na Documentação Pedagógica: a integração da comunicação na formação do professor
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-795X.2014v32n1p257Abstract
Este artigo tem como objetivo dialogar a respeito da utilização consciente das imagens na Documentação Pedagógica. Procurou-se situar a visão da Pedagogia e da Comunicação em relação ao uso de imagens, considerando a intersecção dessas áreas, com o intuito de estabelecer um diálogo potente entre o produtor de imagens e o espectador. Foi apresentada uma prática desenvolvida através de estudo de caso e, com base nessa experiência, foram apontadas as novas tendências de inovação sobre a prática do registro reflexivo do professor, procurando compreender o processo de construção da imagem como elemento de comunicação presente na educação e a utilização das novas tecnologias de informação e comunicação aplicadas em salas de aula e nos processos educacionais.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.