Políticas e práticas da história escolar no ensino médio do Brasil: a interdisciplinaridade em questão
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-795X.2014v32n2p429Abstract
A questão da interdisciplinaridade é uma nova e específica demanda que se coloca para a formação de professores. Como, então, efetivá-la nas áreas de História e de Geografia, quando as mesmas são confundidas com os antigos Estudos Sociais? Este texto pretende narrar a introdução da proposta de Estudos Sociais, intermediada pela Escola Nova, e a sua posterior permanência na educação brasileira durante o século XX. Em seguida, apresenta e discute a abordagem da interdisciplinaridade nos documentos que orientam o Ensino Médio no Brasil entre 1998 e 2013. Para tanto, analisa a bibliografia e os documentos oficiais que referenciam a questão e, a partir deles, propõe algumas hipóteses para a tão conflituosa discussão sobre a inserção da interdisciplinaridade na educação básica, embora amplamente defendida na academia.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.
