Avaliação, assunto de sérias polêmicas no ensino de 1º grau
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
o artigo procura mostrar a preocupação com a avaliação do desenvolvimento global do aluno do 1º grau com ênfase em dois aspectos: a) necessidade de revisão do sistema de promoção e b) importância de um estudo para a organização de um sistema de promoção embasado na idade cronológica e nos aspectos pedagógicos. Analisa a indisciplina e a evasão como causa da repetência escolar. Destaca o sistema de avanço progressivo onde os alunos, poderão apresentar diferentes níveis de desenvolvimento, ao final de um mesmo ano de escolaridade e sugere algumas medidas para que isso ocorra. Chama atenção dos especialistas em educação - Supervisor, Orientador e Administrador - para a importância de Avaliação do rendimento escolar.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.
