Os símbolos matemáticos enquanto signos e seus diferentes significados

Authors

  • Tarliz Liao Unisuam e Colégio Santo Inácio

DOI:

https://doi.org/10.5007/1981-1322.2008v3n1p55

Abstract

The present article deals with the question of mathematical symbols and their meaning when taken in two numeric contexts - natural and rational fractions - presenting some reflections with regards to the second case. Though we do not here present a complete Vigotskyan analysis of symbol and meaning, we seek in these elements orientation regarding questions relative to difficulties in understanding the formation of the concept of fractions.

Author Biography

Tarliz Liao, Unisuam e Colégio Santo Inácio

É doutorando em Educação Matemática na UFES, mestre em Ensino de Ciências e Matemática pelo CEFET/RJ (2005) na área de Novas Tecnologias no Ensino de Matemática, especialista em Educação Matemática pela UFRJ (2003) e graduado em Licenciatura em Matemática pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (1999). Tem experiência na área de Ensino de Matemática, com ênfase em Novas Tecnologias no Ensino de Matemática, atuando principalmente nos seguintes temas: Didática da Matemática, Novas Tecnologias no Ensino de Matemática e Políticas Públicas.

Published

2008-01-01

Issue

Section

Artigos