Pesquisas sobre o uso de dicionários para aprendizes.

Authors

  • Herbert Andreas Welker Universidade de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

When speaking about dictionary use and research into it, some authors make inappropriate generalizations. Therefore, the first aim of this article is to attract attention to the differences that exist among various types of publications on the issue. Secondly, I deal with the main methods and aims of research done in this field. And finally, I select some examples from works on the use of learner’s dictionaries in order to show what types of studies have been conducted worldwide and what results have been obtained.

Author Biography

Herbert Andreas Welker, Universidade de Brasília

possui graduação em Letras Inglês (Universite de Paris VII, França, 1971), graduação em Ciências Sociais pela Universidade de Brasília (1986), mestrado em Lingüística pela Universidade de Brasília (1990) e doutorado em Lingüística (Universität des Saarlandes, Alemanha, 2003). Atualmente é professor da Universidade de Brasília. Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Língua Alemã, atuando principalmente nos seguintes temas: lexicografia, uso de dicionários e ensino de alemão para estrangeiros.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2006-04-30

How to Cite

Welker, H. A. (2006). Pesquisas sobre o uso de dicionários para aprendizes. Cadernos De Tradução, 2(18), 175–194. https://doi.org/10.5007/%x