Analysis of math written production as an assessment strategy: aspects of a characterization based on GEPEMA works

Authors

  • Edilaine Regina dos Santos Universidade Estadual de Londrina
  • Regina Luzia Corio de Buriasco Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5007/1982-5153.2016v9n2p233

Abstract

The objective of this article is to give some considerations about an investigation based on works developed by Grupo de Estudo e Pesquisa em Educação Matemática e Avaliação (Mathemtics Education and Assessment Research and Study Group) - GEPEMA - on  the analysis of math written production. With this investigation, supported by Content Analysis guidelines, it is possible to characterize math written production analysis as an assessment strategy, gather information about it, about what it provides, and about the actions a math teacher can carry out to realize it.

Author Biographies

Edilaine Regina dos Santos, Universidade Estadual de Londrina

Licenciada em Matemática pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Mestre e Doutora em Ensino de Ciências e Matemática também pela Universidade Estadual de Londrina. Docente do Departamento de Matemática da Universidade Estadual de Londrina.

Regina Luzia Corio de Buriasco, Universidade Estadual de Londrina

Licenciada em Matemática pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Santo André, mestre em Educação Matemática pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho e doutora em Educação pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Docente da Universidade Estadual de Londrina e Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Educação Matemática. Coordenadora do GEPEMA. Bolsista Produtividade do CNPq.

Published

2016-11-24

Issue

Section

Artigos