Inquiry in science teaching: social interaction opportunities and its importance for the construction of moral autonomy
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2017v10n1p199Abstract
Group work in science classes in the elementary school: everyday practice if we have in perspective an inquiry-based teaching. By choosing the science teaching methodology that it surpasses the concern only the conceptual content, we offer students the opportunity to build their moral autonomy. This construction is promoted by social interactions in educational proposals that allow for group work. This article presents a research realized to students of the 4th year of elementary school in a public school in São Paulo. We investigate the construction of moral autonomy, while the students, in groups, solved one investigative activity Science activity. This is a qualitative research. For data analysis, we created categories that would define the diversity of attitudes presented by the students. This analysis confirms the importance of group work and social interactions and diversity of present attitudes to the construction of moral autonomy.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY