Identification of emerging aspects related to the use of intelligent mobile devices
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2018v11n1p309Abstract
This study aims understanding how ninth-graders in a public school within the Taquari Valley, RS, Brazil, use their smartphones in non-school activities. The theoretical framework is in consonance with the field of Ethnomathematics and its intertwining with authors who support the use of digital technologies in school environments. The research methodology is qualitative in nature, with ethnographic approaches, with the use of descriptive analysis to interpret the outcomes. The following outcomes have been highlighted: i) owning a cell phone no longer represents a social/economic barrier; ii) the features most commonly used by the students are the camera and the social network applications; iii) smartphones have changed the way people relate to and communicate with each other.Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY