In the folds of the math teacher education practice’s: a rigor’s anthropophagic narrative exercise

Authors

  • Danilo Olimpio Gomes Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

DOI:

https://doi.org/10.5007/1982-5153.2018v11n3p33

Abstract

The objective of this paper is to provide the reader a meeting with a fictional situation composed in the shape of intermezzo, that is, improvised interval between two musical pieces. Through a cut-off in an unfolding of the so-called Russell's paradox, the intention is to get the reader to dismantle himself between the lines of this crooked and dissonant musical piece, in order to compose with it his/her own interpretations about the mathematics teacher training math, as well as all the ramifications that this theme can unfold. A meeting with fingers, trying to capture notes at the infinite speed of an ever-unfinished work. A dip in tangled lines, vibrating notes, wish-seekers, always lurking for escape lines.

Author Biography

Danilo Olimpio Gomes, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

Licenciado em Matemática pelo Centro Universitário UniFafibe – Campus Bebedouro/SP (2008), mestre em Educação Matemática pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, UNESP – Campus Rio Claro/SP (2013) e doutorando em Educação Matemática pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, UNESP – Campus Rio Claro/SP (início em 2016). Atualmente é professor do Ensino Básico, Técnico e Tecnológico no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas – IFAL, Campus Piranhas; Membro do grupo de estudo/orientação CRONÓPIOS, onde discussões acerca de obras afins da Filosofia, Filosofia da Educação Matemática, Filosofias da Diferença, Etnomatemática e História da Matemática ocorrem de forma periódica junto aos departamentos de Educação/Educação Matemática da UNESP de Rio Claro/SP; Participação no grupo de pesquisa I-mago (Laboratório de Experiência e Cria[@]cão), UNESP – Rio Claro/SP.

Published

2018-12-12

Issue

Section

Edição temática