In the folds of the math teacher education practice’s: a rigor’s anthropophagic narrative exercise
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2018v11n3p33Abstract
The objective of this paper is to provide the reader a meeting with a fictional situation composed in the shape of intermezzo, that is, improvised interval between two musical pieces. Through a cut-off in an unfolding of the so-called Russell's paradox, the intention is to get the reader to dismantle himself between the lines of this crooked and dissonant musical piece, in order to compose with it his/her own interpretations about the mathematics teacher training math, as well as all the ramifications that this theme can unfold. A meeting with fingers, trying to capture notes at the infinite speed of an ever-unfinished work. A dip in tangled lines, vibrating notes, wish-seekers, always lurking for escape lines.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY