Contribuições Contemporâneas para as Discussões Curriculares em Educação Matemática: a teoria crítica pós-moderna
Abstract
Este artigo apresenta diferentes perspectivas sobre currículo, incluindo uma abordagem teórica curricular híbrida entre concepções críticas e pós-modernas. Os principais objetivos são: (i) fomentar as discussões curriculares nas pesquisas em Educação Matemática; (ii) fornecer subsídios para seleção e organização de temas matemáticos no ensino médio. Para tanto, apresentamos oito critérios que expressam uma tentativa de iniciar a discussão sobre os currículos de Matemática no ensino médio brasileiro. Além disso, propomos a práxis da incerteza como uma alternativa teórico-metodológica para as pesquisas sobre currículos de Matemática.
Downloads
Issue
Section
License
Authors retain the copyright and publishing rights to their works without restrictions.
By submitting their manuscripts, authors grant Revista Alexandria the exclusive right of first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International License. This license allows others to remix, adapt, and build upon the published work, provided that appropriate credit is given to the author(s) and the original publication in this journal.
Authors are also permitted to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the published version of their work in this journal (for example, depositing it in an institutional repository, posting it on a personal website, publishing translations, or including it as a book chapter), provided that authorship and the original publication in Revista Alexandria are properly acknowledged.
