Scientific and technological alphabetization and the interaction with technical objects

Authors

  • Silvania Sousa do Nascimento UNICAMP - São Paulo
  • Robson Santos UFMG - Minas Gerais
  • Elbert Muller Nigri UFMG - Minas Gerais

Abstract

This article discusses the discursive practical of two students groups in elementary school. The groups construct one technical object: an airplane model. The analysis is limited to the subject of discuss. The results show the predominance of action over the technical object in the discuss of the students groups.

Author Biographies

Silvania Sousa do Nascimento, UNICAMP - São Paulo

Graduação em Fisica pela Universidade Federal de Minas Gerais (1983), mestrado em Ensino de Ciências (Modalidade Física e Química) pela Universidade de São Paulo (1990) e doutorado em Didactique Des Disciplines - Universite de Paris VI (Pierre et Marie Curie) (1999).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Robson Santos, UFMG - Minas Gerais

Graduação em Física pela Universidade Federal de Minas Gerais (2000), mestrado em Física pela Universidade Federal de Minas Gerais (2004) e doutorando na Universidade Federal de Minas Gerais. Currículo Lattes - CNPq.

Published

2008-09-02

How to Cite

Nascimento, S. S. do, Santos, R., & Nigri, E. M. (2008). Scientific and technological alphabetization and the interaction with technical objects. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 23(1), 56–71. Retrieved from https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6290

Issue

Section

Artigos