The development and Teaching Research Projects in Science and Math Teaching Areas: a reflection on Professional Master s Degrees
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2009v26n1p66Abstract
In this article we discuss the Professional Master s Degrees
courses on Science and Math Teaching which are widely supported
by CAPES in several areas. Such policy had an important
impact on Science and Math Teaching areas, in such a way that
we can see a greater number of professional courses than academic
Master s Degrees nowadays. Nevertheless, reflections
on the nature of the professional Master s Degrees
courses and on their possible impact in Brazilian society is
an absent issue in academic production in Science Education
and in Educational Area, and it is restricted, up to now, to the
Postgraduate Brazilian Magazine (published by CAPES ).We aim
in this work to incite discussions concerning the nature of the studies
developed in Professional Master s Degrees Courses in relation
to the Development and Research Projects.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >