An history-philosophical approach for the study of electromagnetism in high school

Authors

  • Andreia Guerra CEFET - Rio de Janeiro
  • José Claudio Reis Colégio Pedro II - Rio de Janeiro
  • Marco Antonio Barbosa Braga CEFET - Rio de Janeiro

Abstract

The authors discuss the relation of science education and history of science, from a historical-philosophical curriculum, that they constructed. The theme of this work is the electromagnetism. To analyse the curriculum, the authors do a historical-philosophical study for the being of the electromagnetism. Then they describe the details of the proposition, discussing in this part an application of the curriculum in a high school in Rio de Janeiro.

Author Biographies

Andreia Guerra, CEFET - Rio de Janeiro

Graduação em Física pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1986), mestrado em Difusão de Ciência e Tecnologia na Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1993) e doutorado em História e Filosofia da Ciência na Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2002).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

José Claudio Reis, Colégio Pedro II - Rio de Janeiro

Graduação em Licenciatura Em Física pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1986), mestrado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (1991) e doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2002).

Marco Antonio Barbosa Braga, CEFET - Rio de Janeiro

Graduação em Física pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1985), mestrado em Educação pela PUC-RJ (1991) e doutorado em Engenharia de Produção pela COPPE -Universidade Federal do Rio de Janeiro (1999).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2004-01-01

How to Cite

Guerra, A., Reis, J. C., & Braga, M. A. B. (2004). An history-philosophical approach for the study of electromagnetism in high school. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 21(2), 224–248. Retrieved from https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6433

Issue

Section

Artigos