InterAge: A constructivist learning environment to Physics teachers permanent education
Abstract
Considering public school permanent teachers education and the new possibilities offered by Distance Education mediated by Information and Communication Technologies, a virtual constructivist learning environment was developed in order to facilitate a continuous process of reflection-in-action and to work out teachers professional knowledge. This process is experienced by the teacher via the interactions with the virtual environment, tutors and a community of teachers, which aim to match the selected teachers training theoretical framework and his/her didactic practice. This paper presents the environment s instructional design, its main components, characteristics and proposals for future studies.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >