InterAge: A constructivist learning environment to Physics teachers permanent education

Authors

  • Flavia Rezende Valle dos Santos UFRJ - Rio de Janeiro
  • Susana de Sousa Barros UFRJ - Rio de Janeiro
  • Arilise Moraes de Almeida Lopes UFRJ - Rio de Janeiro
  • Renato Santos Araújo UFRJ - Rio de Janeiro

Abstract

Considering public school permanent teachers education and the new possibilities offered by Distance Education mediated by Information and Communication Technologies, a virtual constructivist learning environment was developed in order to facilitate a continuous process of reflection-in-action and to work out teachers professional knowledge. This process is experienced by the teacher via the interactions with the virtual environment, tutors and a community of teachers, which aim to match the selected teachers training theoretical framework and his/her didactic practice. This paper presents the environment s instructional design, its main components, characteristics and proposals for future studies.

Author Biographies

Flavia Rezende Valle dos Santos, UFRJ - Rio de Janeiro

Graduação em Licenciatura em Física pela UFRJ (1980), mestrado em Educação na UFRJ (1988) e o Doutorado em Educação pela PUC-RJ (1996).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Arilise Moraes de Almeida Lopes, UFRJ - Rio de Janeiro

Mestrado em Tecnologias Educacionais nas Ciências da Saúde pela Universidade Federal do Rio de Janeiro em 2004.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Renato Santos Araújo, UFRJ - Rio de Janeiro

Graduação em em Física pelo IF/UFRJ e mestrado em Tecnologia Educacional nas Ciências da Saúde pelo NUTES/UFRJ.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2003-01-01

How to Cite

Santos, F. R. V. dos, Barros, S. de S., Lopes, A. M. de A., & Araújo, R. S. (2003). InterAge: A constructivist learning environment to Physics teachers permanent education. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 20(3), 372–390. Retrieved from https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6530

Issue

Section

Artigos