Electric current and electric circuit: some conceptions of everyday language
Abstract
Electricity contents in secondary school Physics teaching usually deal with some problems related to circuits and others on electrostatics but a deep discussion relating both contents is generally absent. Many words that identify elements of electrical phenomena are frequently used in everyday language associated with conceptions of atoms and electric current. In this paper the conception of electric current is related to the material structure and to its generation. The research involved students of four secondary school teachers; they were not teaching electricity at that moment. Two questions on the selected content were used with the students and answers, presented as text or drawings were analysed. The results show four main categories of common sense conceptions and they were considered as epistemological barriers for learning.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >