Looking at teacher education programs in a new way

Authors

  • Erika Zimmermann Universidade de Brasília UNB
  • Januária Araújo Bertani UEMG - Mato Grosso

Abstract

This paper aims to discuss and reflect about Science and Mathematics Teacher Education Programs. Those programs have been showing quite a few problems; one of these is about articulation. There is no articulation between the several disciplines of the program and also no articulation between theory and practice. It shows that it is crucial to think about a new way of structuring and planning teacher education. In this way, this paper presents some Bachelar s and Lakato s conceptions that can contribute to a new conception of teacher education a reflexive teacher education.

Author Biographies

Erika Zimmermann, Universidade de Brasília UNB

graduação em Licenciatura em Física - Universidade Federal de Santa Catarina (1979), graduação em Licencitura Curta Ensino de Ciências - Universidade Federal de Santa Catarina (1979) doutorado em Ensino de Ciências - University of Reading (1997). Professor da Universidade de Brasília. Experiência na área de Educação, em Ensino-Aprendizagem em espaços informais, atuando nos seguintes temas: ensino aprendizagem de física, ensino-aprendizagem de ciências em espaços formais e informais, museus de ciências, filosofia da ciência e o ensino de física e formação de professores de ciências.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Januária Araújo Bertani, UEMG - Mato Grosso

Graduação em Licenciatura Plena Em Matemática pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras Imaculada Conceição (1994) , especialização em Modelagem Matemática Em Ensino Aprendizagem pela Universidade do Estdo de Mato Grosso Convênio Com Unicamp (1998) e mestrado em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2002).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2003-01-01

How to Cite

Zimmermann, E., & Bertani, J. A. (2003). Looking at teacher education programs in a new way. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 20(1), 43–62. Retrieved from https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6563

Issue

Section

Artigos