PHYSICAL ACTIVITY AND HEALTH: ONE PEDAGOGIC EXPERIENCE THAT FOLLOWED THE HISTORICAL CRITIC PEDAGOGY
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n30p158Abstract
This text presents an experience in physical education classes with students enrolled in an education program for youth and adults. This experience is based on dialectical method of construction of school knowledge. The experience presents the theme 'physical activity and health' as a cultural tool to understand social problems generated or exacerbated by capitalism.Downloads
Published
2009-12-11
How to Cite
Pina, L. D. (2009). PHYSICAL ACTIVITY AND HEALTH: ONE PEDAGOGIC EXPERIENCE THAT FOLLOWED THE HISTORICAL CRITIC PEDAGOGY. Motrivivência, (30), 158–168. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n30p158
Issue
Section
Experimentando
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).