Pedagogia Histórico-Crítica e transmissão do Conhecimento Sistematizado sobre o Esporte na Educação Física
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p115Abstract
This text is structured in the efforts to update and implementation of critical-surpassing Pedagogy. For this, presents an educational experience in which the systematic knowledge about the sport was passed in order to become a mediating role in the construction of a social practice of struggle against capitalism and its forms of alienation. Guided by the historical-critical Pedagogy, the educationalprocess developed allowed the appropriation of cultural elements necessary to assign a new meaning to the sport.Downloads
Published
2010-07-09
How to Cite
Pina, L. D. (2010). Pedagogia Histórico-Crítica e transmissão do Conhecimento Sistematizado sobre o Esporte na Educação Física. Motrivivência, 20(31), 115–131. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p115
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).