Pedagogia Histórico-Crítica e transmissão do Conhecimento Sistematizado sobre o Esporte na Educação Física

Authors

  • Leonardo Docena Pina UFJF

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p115

Abstract

This text is structured in the efforts to update and implementation of critical-surpassing Pedagogy. For this, presents an educational experience in which the systematic knowledge about the sport was passed in order to become a mediating role in the construction of a social practice of struggle against capitalism and its forms of alienation. Guided by the historical-critical Pedagogy, the educationalprocess developed allowed the appropriation of cultural elements necessary to assign a new meaning to the sport.

Author Biography

Leonardo Docena Pina, UFJF

Mestre em Educação (UFJF), integrante do Núcleo de Estudos sobre Trabalho e Educação (UFJF) e professor da rede pública municipal de ensino de Angra dos Reis. Contato: leodocena@yahoo.com.br

Published

2010-07-09

How to Cite

Pina, L. D. (2010). Pedagogia Histórico-Crítica e transmissão do Conhecimento Sistematizado sobre o Esporte na Educação Física. Motrivivência, 20(31), 115–131. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p115