Proposta Curricular para a Educação Física: uma experiência a partir da formação continuada

Authors

  • Marina Ferreira de Souza Antunes Universidade Federal de Uberlândia
  • Gislene Alves do Amaral Universidade Federal de Uberlândia
  • Angela Rodrigues Luiz Professora da Rede Municipal de Ensino de Uberlândia

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p143

Abstract

The update of the pedagogical practice of physical education should be advance the construction of new arguments to justify their presence at school on the basis of school knowledge peculiar to it, making it an identity that is not subordinate to the other components. Because it is a movement completely inside in the continuing education, this paper presents a proposal for curriculum organizationthat expresses the constant quest for updating of teaching by the collective of teachers and teachersinvolved, within a perspective of human development that overcomes the instrumented with logic that this curricular component has traditionally been aborted.

Author Biographies

Marina Ferreira de Souza Antunes, Universidade Federal de Uberlândia

Professora da Faculdade de Educação Física, Universidade Federal de Uberlândia; mestre em Educação (área de concentração Educação Escolar)

Gislene Alves do Amaral, Universidade Federal de Uberlândia

Professora da Faculdade de Educação Física, Universidade Federal de Uberlândia; mestre em Educação: currículo, pela PUC/SP.

Angela Rodrigues Luiz, Professora da Rede Municipal de Ensino de Uberlândia

Professora da Rede Municipal de Ensino de Uberlândia, mestre em Educação.

Published

2010-07-09

How to Cite

Antunes, M. F. de S., Amaral, G. A. do, & Luiz, A. R. (2010). Proposta Curricular para a Educação Física: uma experiência a partir da formação continuada. Motrivivência, 20(31), 143–162. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p143