Proposta Curricular para a Educação Física: uma experiência a partir da formação continuada
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p143Abstract
The update of the pedagogical practice of physical education should be advance the construction of new arguments to justify their presence at school on the basis of school knowledge peculiar to it, making it an identity that is not subordinate to the other components. Because it is a movement completely inside in the continuing education, this paper presents a proposal for curriculum organizationthat expresses the constant quest for updating of teaching by the collective of teachers and teachersinvolved, within a perspective of human development that overcomes the instrumented with logic that this curricular component has traditionally been aborted.Downloads
Published
2010-07-09
How to Cite
Antunes, M. F. de S., Amaral, G. A. do, & Luiz, A. R. (2010). Proposta Curricular para a Educação Física: uma experiência a partir da formação continuada. Motrivivência, 20(31), 143–162. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p143
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).