EDUCAÇÃO FÍSICA ABERTA À EXPERIÊNCIA - uma concepção didática em discussão. [HILDEBRANDT-STRAMANN, Reiner. Rio de Janeiro: Imperial Novo Milênio, 2009]
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p256Abstract
In this paper, we introduce the Hildebrandt-Stramann, with his dialogue posture between his theorical reflectionsand, his described practical model, based on his “conception open to experience”in Physical Education didactical-pedagogical context. With this goal, we highlight his features concerning to this thematic, which comes in a timely time, first by its updating face to the discussions which permeate the PhysicalEducation content and, second, by spread light upon the tense relation betweenthe theories and practical of the inserted dilemmas in the “promotion of sport” proposal. Or of one Physical Education transformation in school.Downloads
Published
2010-07-09
How to Cite
BATALHA-LEMKE, Jozilma. EDUCAÇÃO FÍSICA ABERTA À EXPERIÊNCIA - uma concepção didática em discussão. [HILDEBRANDT-STRAMANN, Reiner. Rio de Janeiro: Imperial Novo Milênio, 2009]. Motrivivência, Florianópolis, v. 20, n. 31, p. 256–273, 2010. DOI: 10.5007/2175-8042.2008n31p256. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p256. Acesso em: 30 nov. 2024.
Issue
Section
Resenhas e Entrevistas
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).