As Aulas de Educação Física na Concepção dos Alunos de 5ª a 8ª Séries do Ensino Fundamental da Cidade de Indianópolis-Mg
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2008n31p354Abstract
Whereas currently the Fitness has been smoothed with new content, objectives and methodologies lookingfor the integral development of students, we believe relevant investigatethe causes that explain the avoidance of some students of the lessons of that discipline, from the conception that they have the same. We the case study of students from 5 th to 8 th series of primary school of the Municipal School of Indianópolis, by the application of questionnaires to a sample of 30% of those enrolled in series of field observation during the Shared Teaching in class taught in classes of 5 th and 7 th series. We conclude that small is the number of students who do not participate in classes in Physical Education and that the main reasons guided themselves to external factors, such as poor conditionsof infrastructure and material resources of the school.Downloads
Published
2010-07-15
How to Cite
BENTO, Lilian Carla Moreira; RIBEIRO, Romes Dias. As Aulas de Educação Física na Concepção dos Alunos de 5ª a 8ª Séries do Ensino Fundamental da Cidade de Indianópolis-Mg. Motrivivência, Florianópolis, v. 20, n. 31, p. 354–368, 2010. DOI: 10.5007/2175-8042.2008n31p354. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p354. Acesso em: 15 apr. 2025.
Issue
Section
Porta Aberta
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).