The dimensions of evaluation in school Physical Education: an analysis of knowledge production
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8042.2014v26n42p146Abstract
Thepurpose of this articleis to characterize thescientific literature on evaluationinPhysical Educationandanalyze its contentinrelation tothree dimensions: cognitive, motor, and attitudinal. To this end, it revises ninejournalsof Physical Education in Brazil and analyzes 15 articles. The results indicatethat the mostcited evaluativetoolsare theoretical tests, research papers, practical tests, teacherobservation,and self-evaluation, the last two present inthe threedimensions.Finally, the article emphasizesthe subjectivityin the attitudinal dimensionand a possiblenegligenceon evaluatingthe motor domain.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).