KALEIDOSCOPE - THE LOOK OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS OF PORTO ALEGRE’S EDUCATION NETWORK FOR ETHNIC RACIAL ISSUES

Authors

  • Gabriela Nobre Bins SMED POA
  • Vicente Molina Neto UFRGS

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2016v28n48p2175-8042.2016v28n48p282

Abstract

This article presents the analysis of the responses of  Porto Alegre’s municipal physical education teachers to a questionnaire about racial ethnic issues. Through quantitative and qualitative analysis it presents a profile of what teachers think about this subject.

Author Biographies

Gabriela Nobre Bins, SMED POA

Mestre em Ciências do Movimento Humano - UFRGS

Professora da Rede Municipal de Porto Alegre SMED/PMPA

Porto Alegre, RS, Brasil

ganobre@hotmail.com

Rua Silvá Só 164, ap. 23. Bairro Santa Cecília, Porto Alegre, RS. Cep 90610-270

51 98276365

Vicente Molina Neto, UFRGS

  Doutor em Filosofia e Ciências da Educação - Universidad de Barcelona

Professor de Graduação e Pós Graduação na UFRGS

Porto Alegre, RS, Brasil

vicente.neto@ufrgs.br

References

GOMES, Nilma Lino. Cultura negra e educação. Revista Brasileira de Educação, Rio de Janeiro, n. 23, p. 75-85, maio/jun/jul/ago. 2003.

MOREIRA, Anália de Jesus. A cultura corporal e a lei nº 10.639/03: um estudo sobre os impactos da lei no ensino da educação física em Salvador. Dissertação (Mestrado em Educação), Programa de Pós Graduação em Educação, Faculdade de Educação, Universidade Federal da Bahia, Salvador, 2008.

NOGUEIRA, Oracy. Tanto preto quanto branco: Estudos de relações raciais. São Paulo T. A. Queiroz, 1985.

Published

2016-09-21

How to Cite

Bins, G. N., & Neto, V. M. (2016). KALEIDOSCOPE - THE LOOK OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS OF PORTO ALEGRE’S EDUCATION NETWORK FOR ETHNIC RACIAL ISSUES. Motrivivência, 28(48), 282–299. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2016v28n48p2175-8042.2016v28n48p282

Issue

Section

Artigos Originais