ESTADO, EDUCAÇÃO E HEGEMONIA: reflexos da Pedagogia Experimental na Educação Física em Sergipe (1947-1951)

Authors

  • Hamilcar Silveira Dantas Junior UFS

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

Abstract: this article focused some discussion exposed on the Master's Dissertation in Education: Estado, Educação e Hegemonia: reflexos da Pedagogia Experimental na Educação Física em Sergipe (1947-1951). The objective is to verify the direction given to Physical Education by the educational politics in the state of Sergipe during that period. The conclusion is that, amid the oligarchic society, reflexes are seen, on Physical Education, inside the theoretical-methodological principles of the Experimental Pedagogy.

Author Biography

Hamilcar Silveira Dantas Junior, UFS

Mestre em Educação. Professor do Depto. de Educação Física da Universidade Federal de Sergipe.

Published

2002-01-01

How to Cite

Dantas Junior, H. S. (2002). ESTADO, EDUCAÇÃO E HEGEMONIA: reflexos da Pedagogia Experimental na Educação Física em Sergipe (1947-1951). Motrivivência, (19). https://doi.org/10.5007/%x