EDUCAÇÃO FÍSICA E HOMOSSEXUALIDADE: investigando as representações sociais dos estudantes do centro de desportos/ufsc
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
Abstract This text was elaborated from the main points presented on the defence of master's thesis in the area of theory and pedagogical practice in Physical Education. The objective of this study was to investigate the undergraduation teachers of Physical Education social representation in relation to homosexuality in the diverse pedagogical practive in Physical Education at UFSC (Federal University of Santa Catarina through four categories: gender, identily, prejudice and body practice, which were articulated among authors, subjects and researcher. Key words: Homosexuality - Gender - Identily - Prejudice and Physical Education.Downloads
Published
2002-01-01
How to Cite
da Rosa, M. V. (2002). EDUCAÇÃO FÍSICA E HOMOSSEXUALIDADE: investigando as representações sociais dos estudantes do centro de desportos/ufsc. Motrivivência, (19). https://doi.org/10.5007/%x
Issue
Section
Cientifique-se
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).