EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR NO PRIMEIRO SEGMENTO DO ENSINO FUNDAMENTAL: Contribuições para um Debate
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
Abstract This essay discusses School Physical Education (PE) in 1st and 2nd grades of elementary school. It presents: i) the impact of Lei de Diretrizes e Bases (LDB) on PE; ii) an analysis of Physical Education’s Parâmetros Curriculares Nacionais (PCNs); iii) who should teach PE in schools; iv) the weaknesses of PE professional undergraduate course for the first four years of elementary school; and v) the school as a less valuable place. The conclusions are the following: (i) PE in the 1st and 2nd grades is out of educational process; (ii) the Physical Education’s PCNs is presented as a “minimum curriculum” that is incompatible with the teacher training for the four years of elementary schools; (iii) the PE professional undergraduate keeps the questions about the first segment besides the educational process, and (iv) the school, as a workplace to the PE teacher, is losing value. Key-words: School Physical Education – Professional Undergraduate – Elementary School.Downloads
Published
2002-01-01
How to Cite
Devide, F. P. (2002). EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR NO PRIMEIRO SEGMENTO DO ENSINO FUNDAMENTAL: Contribuições para um Debate. Motrivivência, (19). https://doi.org/10.5007/%x
Issue
Section
Porta Aberta
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).