Dualidades antropológicas e educação: pensamento e ação

Authors

  • Newton Aquiles von Zuben Faculdade de Educação da Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

The aim of this paper is to at discuss the identity of Philosophy
of Education based on: (i) the question "What meaning has been given to Philosophy of Education today"? (ii) the assumption that here is a connection between education and the Philosophy project which has been made since early times: and, (iii) some Ricoeur and Rorty's ideas.

Author Biography

Newton Aquiles von Zuben, Faculdade de Educação da Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP

DOUTORADO EM FILOSOFIA - UNIVERSITE CATHOLIQUE DE LOUVAIN EM 1970. ATUALMENTE É TITULAR DA PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DE CAMPINAS.

Published

1999-01-01

How to Cite

Zuben, N. A. von. (1999). Dualidades antropológicas e educação: pensamento e ação. Perspectiva, 17(32), 33–50. https://doi.org/10.5007/%x