Permanência e mudança: desejo de cientificidade nas relações entre ciência e escola

Authors

  • Guilherme Carlos Corrêa Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

From a brief introduction about the links among science,
government and scientific will, the relations among the state school in Brazil, government and cientific will are outlined. A differentiation between the educational and the scholarship processes, introduces one interpretation scholarship as a reduction ofthe educational processo. Such interpretation is supported by the work of Prigogine e Stengers in "The
New Alliance" - about the passage of the classic science and dynamics to what is called "open science" or "poetical understanding of the nature" - and proposes some questions that lead to a posterior analysis of the possibilities about what might be education.

Author Biography

Guilherme Carlos Corrêa, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

Graduação em Química Licenciatura (1992) e mestrado (1998) em Educação, ambos pela UFSC, e doutorado em Ciências Sociais pela PUC-SP (2004). Atualmente é Professor da Universidade Federal de Santa Maria. Mais informações: http://lattes.cnpq.br/6795467308135033

Published

1997-01-01

How to Cite

Corrêa, G. C. (1997). Permanência e mudança: desejo de cientificidade nas relações entre ciência e escola. Perspectiva, 15(27), 121–133. https://doi.org/10.5007/%x