Concepções de leitura e suas consequências no ensino

Authors

  • Ezequiel Theodoro Silva Universidade Estadual de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

This work presents different definitions of the reading process
as usually adopted by primary school teachers, emphasizing their
relationships with teaching activities. Partial definitions of reading are analyzed and a new conception based on interacionism is outlined which may objectively guide schoolwork in the reading field.

Author Biography

Ezequiel Theodoro Silva, Universidade Estadual de Campinas

Graduação em Língua e Literatura Inglesa pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1971), Mestrado em Educação - Leitura - University of Miami (1973) e doutorado em Educação (Psicologia da Educação) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1979). <p>Mais informações: <a href= "http://lattes.cnpq.br/5571627844646706" target="_blank">Currículo Lattes - CNPq.</a>

Published

1999-01-01

How to Cite

Silva, E. T. (1999). Concepções de leitura e suas consequências no ensino. Perspectiva, 17(31), 11–20. https://doi.org/10.5007/%x

Issue

Section

Articles