As Bruxas no Divã: o desafio de ser criativo e ousar no ensino de artes
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-795X.2012v30n2p531Abstract
Este artigo relata o projeto “As Bruxas no Divã”, que consiste na produção de um filme no Instituto Estadual de Educação (IEE) escola da rede estadual de ensino de SC. Nele introduziu-se a linguagem cinematográfica na Educação Infantil, contribuindo no processo de ensino e aprendizagem de Artes. O objetivo deste projeto foi desenvolver uma vivência dentro das diversas linguagens artísticas, bem como aguçar a reflexão sobre questões existenciais da vida. O projeto oportunizou a utilização de diversas linguagens artísticas bem como as novas tecnologias. A motivação para seu desenvolvimento foi à literatura e a produção de cinema amador infantil e se mostraram uma forma de comunicação apta a estabelecer interdisciplinaridade de várias áreas do conhecimento de forma criativa e harmoniosa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.