Administração da Educação: pressupostos e perspectivas para a relevância de sua prática
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
Situando a Administração da Educação como uma prática social no interior de uma sociedade de interesses opostos, identiticam-se as alternativas de administrar a educação a serviço do capital ou a serviço da maioria da população. Afirmando a necessidade da superação da sofisticação do mesmo e do desenvolvimento incrementa, o autor sugere uma prática relevante da Administração da Educação a serviço de um projeto pedagógico que contribua para a transformação da sociedade brasileira. Aponta riscos e compromissos decorrentes desta prática, tanto na sua dimensão teórica quanto na sua dimensão de ação.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.