A aprendizagem da Geografia e a formação de conceitos geográficos
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
A autora ressalta neste artigo dois aspectos primordiais na educação: o conceito de aprendizagem e a aprendizagem geográfica através de conceitos. Suas retlexões, fundamentadas nos princípios piagetianos, especialmente, sugerem um ensino da geografia através da formação dos conceitos geográficos como uma alternativa que se contrapõe ao ensino factual da disciplina que apenas conduz a simples memorização das informações geográficas. Para tanto. estabelece uma relação entre os estágios de desenvolvimento preconizados por Piaget e a formação dos conceitos geográficos pelo aluno, levando em consideração a aprendizagem anterior da criança, o seu nível de motivação, sua habilidade mental e o seu meio social como pressupostos imprescindíveis no desenvolvimento das atividades didáticas em sala de aula.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.