Uma experiência participativa
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
A experiência foi vivenciada pelos alunos das 3º fases A e B do Curso de Pedagogia da UDESC durante o primeiro semestre letivo do corrente ano, através da disciplina Didática. Reflete a mesma, uma nova abordagem de ensino, onde os alunos, numa atuação independente da ação diretiva do professor, organizaram o programa da Disciplina. Os resultados foram obtidos através uo contato com a comunidade educativa, analisando o que de fato era realizado através da disciplina Didática., como atuavam os professores e quais as suas perspectivas. A sala de aula passou a ser palco de discussões e reflexões sohre os estudos realizados e o professor, apenas, um colaborador dessas discussões e reflexões. Como conclusão os professores responsáveis pela experiência, consiueraram que o ensino da Didática precisa ser revisto, merecendo ser analisado nas suas dimensões humana, técnica e político-social.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.