Inclusion and the question of differences in education

Authors

  • Sadao Omote Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filh

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

This article discusses questions related to diversity and individual differences in inclusionary education. The differences
referred to in inclusionary education do not always consider the serious disabilities that sharply limit individuals. People with a considerable degree of disability cannot be attended in common school classes, even if they ate broadly inclusive. These individuals have special needs that cannat be met in common
schools. One of the greatest challenges of inclusive education is the provision ofquality education for all children and young people,who although they do not have physical impairments, have broad differences due to social inequalities.

Author Biography

Sadao Omote, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filh

Possui graduação em Psicologia pela Universidade de São Paulo (1971), mestrado em Psicologia (Psicologia Experimental) pela Universidade de São Paulo (1980), doutorado em Psicologia (Psicologia Experimental) pela Universidade de São Paulo (1984) e Livre-docência em Educação Especial pela Universidade Estadual Paulista (1992). Professor Titular aposentado do Departamento de Educação Especial da Universidade Estadual Paulista. Atualmente é professor adjunto da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, ministrando disciplinas em cursos de Pedagogia, Terapia Ocupacional e Fisioterapia, e professor orientador do Programa de Pós-Graduação em Educação da UNESP. Tem experiência na área de Psicologia, com ênfase em Psicologia Social, atuando principalmente nos seguintes temas: educação especial, inclusão, família de deficiente, percepção social, formação de professores e formação de pesquisadores e produção de conhecimento. Mais informações:http://lattes.cnpq.br/7647316253011798

Published

2006-10-30

How to Cite

Omote, S. (2006). Inclusion and the question of differences in education. Perspectiva, 24(3), 251–272. https://doi.org/10.5007/%x

Issue

Section

Articles in continuous demand