Aspectos relativos à noção de <i>prática(s)</i> de modelagem matemática na educação matemática<br>Aspects of the notion of <i>practice(s)</i> of mathematical modeling in mathematics education
DOI:
https://doi.org/10.5007/1981-1322.2013v8n1p92Abstract
Este ensaio apresenta algumas considerações sobre o entendimento da noção de prática para a Modelagem Matemática na Educação Matemática. Dentre os seus objetivos estão: 1) trazer ao debate a noção de prática; 2) Relatar uma experiência vivida com a Modelagem Matemática; 3) Discutir algumas implicações sobre a Prática de Modelagem Matemática, retomando aspectos do relato. Como principais conclusões, afirmamos que a prática da modelagem não pode estar destituída de uma orientação de base paradigmática que, por sua vez, pode ser desencadeadora de uma prática mais profícua.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors hold the copyright and grant the journal the right for their articles' first publication, being their works simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which allows the sharing of such works with its authorship acknowledged and its initial publication in this journal.
Authors are allowed to enter into separate additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or as a book chapter, with an acknowledgment of its initial publication in this journal).