Perspectives for the teachers education who teach mathematics

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/1981-1322.2022.e86497

Abstract

Editorial of the special issue of REVEMAT: Research on training teachers who teach mathematics.

Author Biographies

Regina Célia Grando, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutora em Educação

Universidade Federal de Santa Catarina, Centro de Educação, Florianópolis, Brasil

Adair Mendes Nacarato, Universidade São Francisco

Doutora em Educação

Universidade São Francisco, Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Educação, Itatiba, Brasil

References

André, M. E. D. A. Formação de professores: a constituição de um campo de estudos. Educação, Porto Alegre, v. 33, n. 3, p. 174- 181, 2010.

Fernandez, C. Lesson study: a means for elementary teachers to develop the knowledge of mathematics needed for reform-minded teaching? In Mathematical thinking an learning, 7(4), 2005, p.265-289.

Fiorentini, D.; Grando, R.C.; Miskulin, R.G.S.; Crecci, V.M.; Lima, R.C.R.; Costa, M.C. O professor que ensina matemática como campo de estudo: concepção do projeto de pesquisa. In: FIORENTINI, D.; PASSOS, C. L. B.; LIMA, R.C.R. de. Mapeamento da pesquisa acadêmica brasileira sobre o professor que ensina matemática: período 2001 – 2012. Campinas, SP: UNICAMP, 2016., p. 17-41

Marcelo Garcia, C. Formação de professores para uma mudança educativa. Porto: Porto Editora, 1999.

Nóvoa, A. (Org.). Vidas de professores. Porto: Porto Editora, 1992.

Published

2022-03-25