Formation of teachers of chemistry in the context of inclusive education
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2018v11n1p3Abstract
The present work discusses the educational needs of teachers of Chemistry in the context of inclusion of students with visual impairment. The sources of information are comprised of the survey of national productions including: periodicals, national events of Teaching Chemistry and Science Teaching and the dissertations and theses of graduate programs at the national level. In addition to conducting semi-structured interviews with three researchers in the area of Science Education in Brazil, which has productions focused on Inclusive Education. Data analysis was performed based on Discursive Textual Analysis methodology. We found that the teacher training process demands guidelines on respect for diversity, assessment and methodology, as well as knowledge about disability categories to propose adaptations in order to meet the diversity of students present in school institutionsDownloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY