The three pedagogical moments as structurants of curriculums: some potentialities
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2018v11n1p51Abstract
This present article aims to highlight the potentialities found for teachers in a state public school from Santa Maria in Rio Grande do Sul, where they used three pedagogical moments dynamics to the curricular organization and also as didactic – pedagogical tool in the classroom. The tools used in the collect of information were: questionnaires, teachers´ pedagogical practice books, the researcher´s books, semi-structural interviews and documentary analysis of the classes planning. The methodology used to the data analysis was the discursive textual analysis. In the potentialities, grouped characteristics like: the participation, the problematization and the dialogue built between teacher-students, and the relevance of the formative process accomplished.Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores cedem à revista Alexandria os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International. Esta licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.