On the universe of necessity and the construction process of research problems in the investigation about chemical education at the University of São Paulo (2006-2009)
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2018v11n2p307Abstract
This article aims to identify and to describe the motivations and research problems of doctor dissertations and master theses concerning Chemical Education developed between 2006 and 2009 at the University of São Paulo (Brazil). Fifty-five theses and dissertations on Chemical Education were analyzed, considering the reasons given by the authors for the research development and the research problems. The theory concerning scientific knowledge presented by Fleck (2010) supported the analysis and discussion of data. The major motivations in dissertations and theses analyzed were related to diagnosis; the unveil of paths, and to the students learning, permitting to infer as the circulation of ideas happens in this area.Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY