Student notions on the aspects of the nature of science and scientific inquiry
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2019v12n1p303Abstract
The aim of this article is to analyze the notions of students about the Nature of Science (NOS) and Scientific Inquiry (SI). We refer to the Nature of Science (NOS) as the characteristics of scientific knowledge and Scientific Inquiry (SI) as the characteristics of the processes through which scientific knowledge is developed. From a research discipline developed with eighth grade students of elementary school II, we used two questionnaires (initial and final) and interviews to collect and later analyze the data. As a result, the 29 students presented in general, little notions regarding the Nature of Science and Scientific Inquiry. Even so, answers such as the difference between laws and scientific theories, the use of creativity by scientists, and the beginning of a scientific inquiry with a question were highlighted in their answers.Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY