Teachers training for astronomy education: effects of meaning over their practice

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/1982-5153.2021.e75620

Abstract

This paper presents the effects of meanings produced by teachers after participating in a continuing education course in Astronomy teaching. The authors consider this research qualitative because the focal point is subjectivities, established or not among the interlocutors of the discourse. The obtained data consists of the excerpt of discourse produced by teachers participating in a continuing education course and analyzed under French Discourse Analysis. The results primarily indicate that the course improves certain output conditions which enable a reflective practice to these teachers.

Author Biographies

Sioneia Rodrigues da Silva, Universidade Estadual Paulista

Doutoranda do Programa de Pós-graduação em Educação para a Ciência da UNESP/Bauru. Membro do Grupo de Pesquisa em Ensino de Ciências (GPEC) e membro da equipe do Observatório Didático de Astronomia da UNESP/Bauru. Atualmente desenvolve pesquisas na área de Educação em Astronomia com foco na divulgação científica.

Rodolfo Langhi, Universidade Estadual Paulista

Docente do departamento de Física e do Programa de Pós-graduação em Educação para a Ciência da UNESP/ Bauru. Coordenador do Observatório Didático de Astronomia da mesma universidade e membro da Comissão de Ensino e Divulgação da Sociedade Astronômica Brasileira (SAB). Desenvolve pesquisas, projetos, palestras e publicações com temas sobre divulgação e Educação em Astronomia e formação de professores.

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Published

2021-11-16

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Artigos