Plasma globe: a simple mounting with large potential for discussions in classroom
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2014v31n3p666Abstract
Given the importance and necessity of integration of Modern and Contemporary Physics in High School curriculum, this article shows how to make an alternative plasma globe with easily acquired materials, that can be easily reproduced by teachers and students. The apparatus has the potential to support discussions guided by structuring themes proposed in Brazilian official documents, in a contextualized way, which shows the relationship between the phenomenon, the natural world and technological applications present in the daily lives of students.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >