ESTUDO DAS POSSÍVEIS RELAÇÕES ENTRE COMPORTAMENTOS AGRESSIVOS/VIOLENTOS DE ESCOLARES E A PROGRAMAÇÃO DA TELEVISÃO.
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
Conflicts and aggressions amongst students are observed in the scholastic environment and in the television programming, including those produced to children and adolescents. Thus, an effort was made to understand the origins of such behaviours in school and the connection with the television programming. A bibliographic research on studies which have investigated these relations has been made. Based on that and on the emphasized need of educating with and to television, some reflections suggest a theoretical-methodological strategy on Physical Education to the pedagogical dealing of the topic, aiming to form more critical and reflective individuals towards this cultural content.Downloads
Published
2004-01-01
How to Cite
Giassi, R. C., & Pires, G. D. L. (2004). ESTUDO DAS POSSÍVEIS RELAÇÕES ENTRE COMPORTAMENTOS AGRESSIVOS/VIOLENTOS DE ESCOLARES E A PROGRAMAÇÃO DA TELEVISÃO. Motrivivência, (23), 143–168. https://doi.org/10.5007/%x
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).