A educação continuada e o docente de Biblioteconomia
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
Os professores de Bibliofeconomia e Ciência da Informação têm por décadas, sido aconselhados por bibliotecários a retornarem periodicamente à prática profissional e atualizarem suas habilidades e conhecimentos. Uma pequena pesquisa foi realizada para examinar o ponto de vista destes educadores a partir do uso que faziam de atividades envolvendo retorno à prática bibliotecária. Este artigo trata desse estudo desenvolvido para colher dados sobre as atividades de educação continuada que os educadores utilizam para manter contato com a prática profissional. Adicionalmente, o estudo identifica aquelas atividades que os educadores preferem ulilizar e aquelas que eles percebem como sendo eficazes. O estudo utiliza dados colhidos através de questionários enviados a uma amostra constituida de professores que trabalham, em tempo integral, em escolas credenciadas pela Arnerican Library Association.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.