O conhecimento do mundo: um estudo sobre concepções epistemológicase sua aplicação escolar

Authors

  • Vera Teresa Valdemarin Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP) Araraquara

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

This article is intended to show some aspects of the relationestablished between theorical conceptions and "didatics" procedures, withthe objective to evidence the presupposed underlying theorics to the objectteaching method and understand the process of translation applied on theknowledge theory, so it can be used as a set of methological prescriptionsof the teaching.

Author Biography

Vera Teresa Valdemarin, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP) Araraquara

Licenciatura em Pedagogia pela UNESP (1980), mestrado em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (1986), doutorado em Educação pela USP  (1994). É professora adjunta da UNESP. Mais informações: http://lattes.cnpq.br/9701075189282146

Published

1998-01-01

How to Cite

Valdemarin, V. T. (1998). O conhecimento do mundo: um estudo sobre concepções epistemológicase sua aplicação escolar. Perspectiva, 16(29), 75–98. https://doi.org/10.5007/%x