Reaching back to advance forward: towards a 21st century approach to learning and teaching fractions
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-795X.2018v36n2p399Abstract
Besides their usefulness in practical, everyday activities, understanding fractions and operations on fractions underpins the development of proportional reasoning and is critical for learning higher mathematics such as algebra, probability, and calculus and for success in science and engineering. Nevertheless, fractions remain a problematic curricular area in which teachers and students poorly understand and perform. I propose to review literature to understand causes of learners’ conceptual difficulties with fractions and propose an underexplored an instructional scheme based on an epistemological and pedagogical approach informed by theoretical ideas of Vygotsky and Gattegno. Based on work with teachers, I will detail the phases of the instructional scheme and their theoretical and empirical evidence. Results will illustrate how teachers engage learners with manipulatives in the instructional scheme to enable students to construct mathematically sound and robust procedures for operating with fractions.##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Esta revista proporciona acesso público a todo seu conteúdo, seguindo o princípio de que tornar gratuito o acesso a pesquisas gera um maior intercâmbio global de conhecimento. Tal acesso está associado a um crescimento da leitura e citação do trabalho de um autor. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o Open Journal Sistem (OJS) assim como outros software de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas. Os nomes e endereços de e-mail neste site serão usados exclusivamente para os propósitos da revista, não estando disponíveis para outros fins.
A Perspectiva permite que os autores retenham os direitos autorais sem restrições bem como os direitos de publicação. Caso o texto venha a ser publicado posteriormente em outro veículo, solicita-se aos autores informar que o mesmo foi originalmente publicado como artigo na revista Perspectiva, bem como citar as referências bibliográficas completas dessa publicação.